Operationeel / Processen / Actie

Ondernemers dromen vaak van extra tijd, nog meer tevreden klanten en/of medewerkers, meer winst en een beter evenwicht tussen hun werk (dat ze met passie doen) en hun leven naast de zaak. We gaan samen met hen aan de slag en optimaliseren de aanpak, met concrete tips en advies. We helpen hen bij de uitvoering en de opvolging. Meten is weten en met kleinere en grotere stappen, maken we samen het verschil. 

Case

Bedrijf Janssens (*) groeide de afgelopen jaren sterk en breidde uit met verschillende activiteiten. Er ontstond een groep met een twintigtal dochterondernemingen. Groeien brengt vaak groeipijnen en dat was ook hier het geval. In de familiale kmo werden veel plannen gesmeed en ideeën geopperd. Opvolgen wat besproken werd bleek niet meer mogelijk. De structurele communicatie met teams ontbrak. Medewerkers konden geen gezamenlijk doel formuleren en hadden de indruk dat er ook geen doel (meer) was. De ondernemers schakelden hulp in en de uitdagende opdracht als interimmanager startte. Binnen de verschillende teams worden processen geanalyseerd, beschreven, besproken en aangepast. Tijdens overlegmomenten verduidelijken we de doelstellingen. We ondernemen actie, evalueren, sturen bij en werken samen. Vertrouwen – in en op de samenwerking – vormt de basis voor positieve evolutie.
(*) We wijzigden de naam, uit discretie.

Ondersteuning

Is tijdelijke ondersteuning nodig bij ziekte van de ondernemer of leidinggevende, bij grote veranderingen die alleen niet te realiseren zijn, bij uitdagingen met medewerkers, bij het implementeren van duurzaamheidsaspecten in de bedrijfsvoering ed., dan stappen we als interimmanagers mee in de activiteit. We werken op de werkvloer samen met ondernemer, leidinggevende(n) en de medewerkers, aan de vooropgestelde doelen.